Svar!

Hej det skulle vara jätte snällt om du berättade lite om ditt gymnasium! För håller på att fundera över vad man ska välja och tänkte se vad du tycker är bäst med skolan och vad du har för åsikter. Har man matkort? Hur är natur-programmet? Hur är klassen? Lärarna osv. 
Supertacksam för svar!!!! 
P.s. Du är underbart snygg:)
 

Hejsan! 
Jag går på Mikael Elias Gymnasium som ligger på gustav adolfstorg, alltså mitt i stan. 
När jag skulle välja gymnasium var det mellan två olika skolor, denna och Polhem. MEN så gillar jag ganska små skolor, man syns och man blir lättare kompis med alla som går där eftersom man ser dem varje dag. 
Eleverna har ett stort inflytande på skolan, man får vara med och bestämma väldigt mycket. 
Vi har inte matkort, vilket jag tycker är bra eftersom man jämnt skulle trötta på maten för man skulle säkert gå till samma ställe varje dag. Maten vi får är inte dålig, vi får massa sallad till och varje fredag får vi efterrätt, yummy!
Vi tyckte att den förra maten vi fick i skolan var jätte äcklig så vi bytte matleverantör, där har vi ett exempel på att vi får vara med och bestämma. 
Min klass är verkligen den bästa man kan ha. De flesta i skolan säger att de vilja gå i vår klass. haha men jag vet inte riktigt hur det är i de andra klasserna. Men jag har många vänner från nästan alla klasser och alla är verkligen sköna. 
Jag antar att natur programmet är likadan hos alla. Bara att man har olika lärare som följer samma studieplan. Vi har bra lärare på skolan. Har inte haft alla men de andra är säkert också bra. Vissa lärare är lite konstiga i början men sedan vänjer man sig haha.
Vill också säga att i tvåan så åker man till stockholm i tre dagar för att tävla i olika grenar mot andra METG skolor, det var verkligen sjuuuuukt roligt. Bästa minnet från skolan!
Jag har också hört att i andra skolan som kitas tex så får man inte ta ledigt när man vill, har en kompis som går där som skulle på läger med sitt lag. Hon fick inte ta ledigt även fast det är ett idrottsgymnasium, as dåligt!
Jag hoppas du har fått svar på allt du ville veta, blev väldigt mycket såg jag nu haha.
 P.S. taack söta du!
Kommentera inlägget här: